kedi yiyen fare yazar profili

kedi yiyen fare kapak fotoğrafı
kedi yiyen fare profil fotoğrafı
rozet
kedi yiyen fare (profesör)
karma: 30513 tanım: 4897 başlık: 710 takipçi: 83
mahallede bi olay vaaar deli mi nee. Freestyle atarim polisin sireninee..

son tanımları | başucu eserleri


pornonun enseste sürüklemesi

bir realite ve gercek.

bizzat sahsimda gozlemis oldugum durum.

hani goruyosunuz ya, bazi insanlar e.... (baslikta yazdigim kavram, yasak mi bilmedigimden sansurluyom)

onlar neden e sizce?

cunku bu kategorilerdeki sacma sapan videolar beyinlerine empoze olmus.

hepsi degil, fakat bir kismi o yuzden oyle arkadaslar.

izlediginiz seyler yuzunden bu lanet olasi seyleri yasiyosunuz.

acilen e... kategorilerinin yasaklanmasi elzem.

hadi eyvallah
devamını gör...

porno izlemek

yaptigim, birakmaya calistigim eylem.

arkadaslar size bi sir vericem.

ben bunu izliyodum tamam mi. uvey anne soyle yapti, kiz kardesime soyle yaptim.

hani hepiniz izlemissinizdir, sozlugun namuslu kiz yazarlari haric.

sonra noldu?

ben ruyamda oz, tamamen oz anemle .... yaptigimi gordum.

ablamla da.

hem de bicok kez.

simdi siz bana diceksiniz ki olm ne diyosun, bu nasi bi igrenclik.

arkadaslar bu, bu izledigimiz seylerin bilincaltimiza etkisi.

aklimdan cikarmaya calissam da geliyolar, ve bana igrenc hissettiriyolar.

sirf bu lanet olasi kategoriler yuzunden!

ben olsam su meymeneti yasaklardim abi, benim gibi olan onlarca kisi vardir. su lanet olasi videolar yuzunden.

bu arada cok izlemiyorum, bagimlisi degilim.

hani soyle dusunun, 2 haftada 2 kez falan izliyom, bazen 1 ay 2 ay izlemiyom ama oyle.

neyse, psikolojim bozuk.

bu itirafi size yaptim.

dagilin simdi.
devamını gör...

türkiye'de olası bir savaş durumunda başka bir ülkeye kaçmak

kacmam diyen tum sozluk yazarlarinin gerceklestirecegi eylem.

ben kacarim(hani kacmam diyenler kaciyo ya, kacarim diyenler de kacmamis oluyo anladinizmi).
devamını gör...

enes batur'un aslında iyi biri olması

bir realitedir arkadaslar.

bu adam, yillar boyunca hep itildi, asagilandi.

19 yasindayken pantene altin kelebek aldi, sevindi, sonra videolarinda kufur var diye aldilar.

ki ondan sonra kufur normallesti, gayet kufur eden kisilere oduller dagitildi.

bu adam, amcasina kiskirtma yapti diye linc yedi. video kurgu cikti, ustune lan ne kurgu yapiyon diye linc yedi.

bu adam, masa basi oyun videolari cekiyor diye kolay para diye linc yedi. sonra kalkti vlog videolari cekti, simdi de calinti icerik diye linc yedi.

herkes, reynmen, ali bicim-mesut can tomay, bu adamin videolarina cikip kitlesinden nemalandilar, ama sonra bu adamla cocuk diye dalga gecildi...

e oglum bu adam degil miyd sizi videolarina alip daha genis kitlelere tanitan?

mesela ben ali bicimi enes batur sayesinde tanidim.

o videolar 20 milyon izlenmedi mi?...

enes batur bir vakfa yardim icin ekibiyle erzak dagitti, onu gorup kayda aldilar, herkes cikip kurgu dedi.

kanserli cocuklarla video cekip onlari turkiyeye dagitti, rahmetli oldular...ama kimse bunu bilmez mesela, herkes bu adamin negatif yonunu alir ona bakar....

ne onyargili bi milletiz oyle dimi???

sonra noldu? onun kitlesinden nemalananlar, enes baturu bir pacavra gibi attilar, komidinin ustune de parasini "ustu kalsin" diye biraktilar.

evet, enes batur sucludur.

iyiliginin kurbani olmustur.

yine de ndng ve turkiye seninle dostum.

2016dan beri faninim, olene kadar da fanin olmaya devam edecegim...
devamını gör...

yazarların tavsiye edeceği erkek parfümleri

cok garip bi sekilde islam dusmanligi yapilan parfum basligi.

bu basliktaki entryler uzerine makale yazilir la.

vay be.

abi ben parfum kullanmam, ter kokar halis bir erkek. vesselam
devamını gör...

şaka maka mertcan bahar'ın zengin olması

aci bir gercektir.

adam aylik 13milyon izleniyor ve aylik 106k para kazaniyormus. nerdeyse enes batur kadar kazanan mertcan baharin, hep marka giydigi de gozden kacmiyor.

bu dunya suleymana kalmadi, sana mi kalacak ey mertcan dedirtir.
devamını gör...

enes batur'un dahi olması

bir realitedir.

evet kanziler, bu adam bence bi dahi. 0 troll.

ruhi yillar once buna iq testi uyguladiginda da iqsu 110larda cikmisti. tabi bu dahi degil ama turkiye standardinda ust zeka.

hani kimse inkar edemez. adam o iceriklerle aylik milyonlar kazandi, 19 yasinda altina camaro cekti, villa aldi, bu ekonomide adam krizi firsata cevirdi.

ve ne hikmetse baris ozcanlar evrim agaclari bile adami gecemiyo 2 yildir video atmamasina ragmen.

bu adam velet imparatorlugu kurmus bi markadir. kimse icerigini bu adam kadar iyi pazarlayamaz su ulkede.

enes batur dahidir dahi. onun gibi olmak hedefim.
devamını gör...

enes batur'un video atmamasına rağmen zengin olması

bir realitedir.

arkadaslar bu adam, 1 senedir video atmiyor.

1 yil once sadece 8 video atmis.

ondan once de nerdeyse 1 yil video atmamis.

yani adam 2 yil boyunca dogru duzgun video atmamis.

buna ragmen, video atmaya atmaya, abonesi 15milyondan, 16.1milyona kalkti dusunun beyler.

ve adam, suanda, ana kanalindan(ki ikinci bi kanali daha var) aylik 14milyon izleniyo.

bakin 2 senedir dogru duzgun video atmamis, hatta son 1 senedir video dahi atmiyo, buna ragmen, videolari aylik 14milyon izleniyo lan.

ki, socialblade verilerine gore(socialblade verilerinde youtube turkiye icin minimum deger baz alinir), adam, aylik 3500 dolar, yani 113k para kazaniyo.

arkadaslar, hicbise yapmadan, 25 yasinda, 113k tlyi aylik cukkaliyo bu adam.

ki reklam aliyo, gecen storysinde bilgisayar reklami yapmisti. ki birikimleri de vardir.

arabalari ve villasi var.

olm bu adamin sirti yere gelmez gelmez. bu adam yasiyo hayati.
devamını gör...

enes batur'un sarışın kız merakı

bir realitedir. kanziler, enes batur bir videoda, sarisin kizlari daha cok sevdigini soylemisti.

ee diceksiniz, hani bundan, enes batur abinden bize ne be veledinyo, biz burak oyunda izliyoruz.

kanziler simdi anlatiyim, bendenize hak vericeksiniz.

enes batur'un, 4 sevgilisi medyaya malum.

1. meshur olmadan once arzu isimli bir kizcagizla birlikteydi, ki bu kizcagizin altta resmi var, goruyorsunuz ki sarisin degil. cunku, sarisin meraki olan enes abi daha parayi bulmamisti.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

2. enes batur, troll degil, yeminle, bir videoda sarisin kiz sevdigini soylemisti. peki, enes baturun ikinci bildigimiz sevgilisi kimdi? tabiki de en meshur sevgilisi basak karahan. simdi, basak karahan, enes batur daha fakir iken, kismen kahverengi-kumral sacliydi ki altta eski bir resmi bulunmakta:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

fakat enes baturla iliskilerinin ilerleyen kisminda basak, ne hikmetse sarisin oldu:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

3. diceksiniz ki ee, yani baski mi yapmis basaga sarisin olsun diye? haklisiniz, fakat enes baturun ucuncu bildigimiz sevgilisi kim? ecenaz ucer. tabi enes abi, ecenazla sevgili olurken artik parayi bulmustu. simdi ecenaz, daha enes abiyle sevgili degilkenki sacina bakalim:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

simdi ise bu zavalli kizcagizimizin, olacaklardan habersiz bir sekilde, enes abi ile sevgili olduktan sonraki saclarina bakalim:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

4. simdi ise enes baturun simdiki sevgilisine bakalim. kendince bir kitlesi olan twitch yayincisi zelderler(gercek ismi zelal) ile sevgili. ki zelali ben de taniyordum ki bu kiz yillardir sarisin olmayan, renkli sacli arkadaslar, pembe, mavi falan yaptiriyor:

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

fakat kiz, enes abi ile sevgili olduktan bir sure sonra, saclarini sarisin yapti arkadaslar...evet...(ki mesela bu yayini actigi ev de enes abinin evi):

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

simdi size soruyorum, sarisin sevdigini soyleyen enes batur abi ile sevgili olan bu kizlar, neden teker teker sacini sariya boyatmakta? bu sizce de cok ilginc degil mi?

ki enes batur abi bu kizlara baski mi uyguluyor?

mechul...

baska da bi diyecegim yok
devamını gör...

ulan eğer islam yoksa türklük boş bir şeydir

hangi turkluk diye sorulmasi gereken onerme.

osmanli turkluguyse mevzubahis dogru onerme. hayir turkiye turkluguyse degil, hun turkluguyse degil.

yani turkluk anlayisina gore degisir bence.

senin rol modelin ataturkse, islam olmadan da turkluk olur. senin modelin allah allah allah seriat, allahu ekber, istanbul fethedilecektir, faatih, kurulus osman falan filansa osmanli turklugu islamsiz olmaz.

anladin mi kanzi.

necip fazil mi, nazim hikmet mi, nihal atsiz mi, mehmet akif ersoy mu.

hani senin turklukten kastin ne.

tarihin hangi yuzu.

halil inalcik mi, celal sengor mu.

altay cem meric mi, diamond tema mi.

burak oyunda mi, enes batur mu.

basak karahan mi, ecenaz ucer mi.

degisir kanzi, degisir.
devamını gör...

ivan milinski ile haykırı sohbetler

dikkat et de, clarkent senin de hakkini yemesin ivancim!
tam destek, ham destek.
devamını gör...

eşini bıçaklayan adamın eşinin başında ölmesini beklemesi

olm bu nasi bi baslik acma sekli a.... ulan show haber basligi sandim, sozluk lan bura sozluk.
devamını gör...

uyuyan kedinin üstünü örtmek

sahsimin yaptigi eylem. ben de onla yorgana giriyom oynasiyoz askitomla.
tabi dogum yapti diye hep cocuklariyla, pabucum dama atildi buna da eyvallah moruk
devamını gör...

santranç bilen kişi

annem rusyada satranc birincisi olmustu.
devamını gör...

hiç çaylak entrysi beğenmemiş yazar

benim fakat caylak tanimi gormediginden, ayarlardan caylak tanimi gormeyi aktif hale getirdim
devamını gör...

hz. osman

en ustun 3'cu sahabi ve 3'cu halife.

islam tarihinin kilit noktasidir osman.

hilafete gectiginde 68-70, 656 senesinde kendisine suikast duzenlendiginde 80 kusur veya 82 yasindaydi.

bazilari onu "akraba kayirma"sindan dolayi erdoganla kiyasliyor ama aslina bakarsaniz 4 halife donemi devleti, onun devrinde en genis sinirlarina ulasmistir.

yani aslinda hic de basarisiz bir lider olmamistir osman. hatta ilk deniz seferi de onun doneminde yapildi. yani onun 12 yillik hilafet donemi 2 kisma ayrilabilir: ilk 6 yil sorunsuz, ikinci 6 yil sorunlu.

osman'in hilafetinin ikinci yarisinda, yani son 6 yilinda, birtakim sahabilerin bile ona muhalefet etmesini saglayan bazi siyasi hatalar yapmasi, ve ayrica hakkinda atilan bazi iftiralar ve hakkinda yanlis bilinen bazi seyler sonunu getirmistir.

osman'in belki de hilafetinin ikinci yarisinda yaptigi birtakim hatalarin sebebi, artik o donem 70'i askin yasi bulunuyor olmasindandir. cunku osman'in hilafetindeki sorunlar 74-76 yaslarinda baslamistir.

osman kotu bir lider degildi, ve eger gencken basa gecseydi, muhtemelen her sey cok daha farkli olacakti. buna ragmen yasina gore iyi de idare etti.

bu arada osman, emevilerdendir. yani emevi soyundandir.

ayrica osman ile ebu sufyan ve muaviye akrabadir.

soyle ki emevi halifesi mervan bin hakem yani 1. mervan'in babasi, sahabi olan hakem bin ebul as, osman'in amcasidir. dolayisiyla mervan ile osman kuzendir.

hakem, yani osman'in amcasi ise, ebu sufyan'in kuzenidir.

yani ebu sufyan, osman'in amcasinin kuzeni, dolayisiyla muaviye de osman'in amcasinin kuzeninin ogludur. yani, muaviye'nin, osman'in vefati sonrasi osman'in kanini talep etmesinin bir sebebi de aralarindaki akrabalik bagidir.

osman, sertce elestirilen belki de ilk sahabi olup, doneminde elestirilmesine ve bir isyanla suikaste gitmesine sebep olan elestirileden bazilari bu basliklar altinda toplanabilir,

1. osman'in akraba kayirmasi, yani emevileri yuksek mevkilere getirmesi ve onlara ikramlarda bulunmasi(kendisine yapilan en meshur elestiri),
2. peygamberin surgune gonderdigi sahabi, ve osman'in da amcasi olan hakem bin ebul as'i surgunden geri getirmesi, ki ebu bekir ve omer bile kendi donemlerinde hakem'i surgunden geri getirmemistiler,
3. ebu zerr'i rebeze'ye surgune gondermesi,
4. kuran'i resmi olarak toplayip kitap haline getirdikten sonra geri kalan mushaflari yaktirmasi,
5. yolculukta namazi kisaltmadan kilmasi, ki yolculukta namaz kisaltilabilir ama osman'in kisaltmamasi,
6. kendisini hz. muhammed'den, ebu bekir ve omer'den ustun gormesi,
7. bedir ve ridvan bey'atinde bulunmamasi ve uhud savasindan kacmasi,
8. huneyn savasindan kacmasi,
9. bazi kisileri olduren sahabi ubeydullah bin omer'e kisas uygulamamasi,
10. peygamberin yuzugunu kaybetmesi,
11. cuma namazinda okunan ezan sayisini 2'ye cikarmasi,
12. sahabi ammar bin yasir'i dovdurmesi,
13. sahabi abdullah bin mesud'u dovdurmesi,
14. ifrikiyye (kuzey afrika) ganimetlerini kuzeni ilerde emevi halifesi olacak olan mervan bin hakem'e vermesi,
15. fedek feyini mervan bin hakem'e vermesi.

evet osman'in elestiri noktasi olan durunlardan 15 tanesini saydim. bu durumlar osman icin bir noksan sayilmis ve hilafeti terk edip tovbe etmesi istenmistir.

halbuki osman'in elestirildigi bu noktalar soyle aciklanabilir,

1. osman'in akraba kayirmasi, yani emevileri yuksek mevkilere getirmesi, onlara ikramda bulunmasi - kendisine yapilan en meshur elestiri

osman bu uygulamasi sebebiyle ali ve diger birtakim sahabiler tarafindan da elestirilmistir.

fakat sunu soylemek gerekir ki, osman zaten hilafetinden once de akrabalarina duskun ve ikramda bulunan bir adamdi. yani bu hilafeti ile takindigi bir tutum degildi.

keza osman'in akrabalarini goreve getirme sebebi, akrabalarinin kendisine yakin olmasi, yani onlara guvenebilmesidir.

ki zaten osman'in tayin ettigi akrabalarinin bir kismi gayet guzel komutanlik sergileyip, bircok bolge fethetmisler.

fakat akrabalarinin bir kismi ise, osman'in guvenini zedelemisler ki osman'in gorevden aldigi da olmus yani.

ki osman'in bu tutumu dinen de caizdir.

kisaca osman'in akrabalarini goreve getirmesi butunuyle yanlis bir karar degildi.

cunku mesela erdogan da akraba kayiriyor ama erdoganin akrabalari vasifsiz.

halbuki osman'in akrabalarinin bir kismi onun guvenini bosa cikarmayip, gayet guzel bir siyaset gostermis, fakat akrabalarinin bir kismi guzel bir siyaset gosterememisler. ki osman bazen bu tip kisileri gorevden almis, halkin istedigi kisileri goreve getirmis, nerde hata yapiyorum diye sahabilerle istisare etmistir.

olay bu yani. ha belki osman siyasi yonden hayirsiz olan akrabalarini gorevde tutmussa eger, bu siyasi bir yanlis olarak degerlendirebilir, ama sonuc ne olursa olsun sirf bu sebep yuzunden osman kotu bir liderdi denemez oyle degil mi?

ki osman kendisine isyan edilince bazi uygulamalarinin hata olup artik duzgun bir bicimde yonetecegini soylemesine karsin suikaste kurban gitmis ki bunu da unutmamak lazim.

ki bu kayirma konusunda diger bir nokta da, osman'in, akrabalarina devlet malindan ikramda bulundugu iddiasiydi.

bu dedikodular osman doneminde ortaya cikmis dedikodular olup, bazilari tarafindan inkar edilmis ve osman'in cok zengin oldugundan, akrabalarina da kendi malindan verdigi soylenmis.

bunun yani sira bazi rivayetlerde ise osman'in, devlet malindan akrabalarina ikramda bulundugu soylenmistir. osman bunu, ebu bekir ve omer, akrabalarina bu sekilde ikramda bulunmayarak bundan sakinirlardi, dogrusu bu davranislari takdire sayandir, fakat ben akrabalarima ikramda bulunarak sila-i rahimde bulunuyorum diye aciklamis.

yani ebu bekir ve omer, akrabalarina vermeyerek, sanki akrabalarini kayiriyorlar imaji vermek istememislerken, osman, akrabalarina duskunlugu sebebiyle, ki islamda sila-i rahim, yani akrabalarla ilgilenmek sevap oldugu gerekcesiyle, bu anlayisla akrabalarina ikramda bulunmus, birtakim rivayetlere gore onlara devlet malindan para vermistir.

bu haberler kesin olmasa dahi, eger osman'in gercekten kendi akrabalarina devlet malindan para verdigini kabul edersek, bunun bir borc nevinden oldugu soylenebilir. ki zaten beytulmalden borc alan sahabiler de olmustur.

fakat osman'in akrabalari bu ikramlari kendi sahsi cikarlari dogrultusunda kullanarak devlet malina olan borclarini geri odememislerdir.

fakat, osman'in, akrabalarina beytulmalden para verdigin inkar edip, onlara kendi malindan verdigini soyledigi rivayetler de gelmistir.

fakat kisaca soylemek gerekirse, osman, akrabalarini yuksek mevkilere getirirse her seyin iyi olacagini dusundu, fakat o, hayirli hisimlari oldugu gibi, hayirsiz hisimlari oldugunu da hesap edemediginden bu bir isyana yol acti, bu da osman'in sonunu getirdi denebilir.

2. peygamberin surgune gonderdigi sahabi, ve osman'in da amcasi olan hakem bin ebul as'i surgunden geri getirmesi, ki ebu bekir ve omer bile kendi donemlerinde hakem'i surgunden geri getirmemistiler,

hakem bin ebul as, emevi halifesi ve osman'in da kuzeni olan 1. mervan'in babasi ve osman'in da amcasi olup onceleri islam'a dusmanken, mekke'nin fethinde musluman olarak sahabi oldu.

fakat o, rivayetlere gore, peygamber'i alayli sekilde taklit edince, kapisini dinleyince ve bu gibi bazi eylemlerde bulununca peygamber onu taif'e surgune gonderir.

ebu bekir ve omer doneminde onun surgunden geri getirilmesi istendiyse de onlar, peygamber'in surgunden geri getirmedigi kisiyi geri getirmeyeceklerini soyleyerek bu teklifleri reddetmisler.

fakat osman iktidara gecince amcasi hakem'i surgunden geri getirmis, hatta ona maddi olarak ikramda bulunmustur(100bin dirhem).

ıste osman, bu yuzden de elestirilmistir.

sunu soylemek gerekir ki hakem, osman musluman oldugunda, daha hakem kendisi musrikken, ona eziyet etmistir. fakat bu eziyetlerin onu dininden donduremedigini gorunce serbest birakmistir.

osman, kendisine eziyet etmis olan, ve en azindan belki sozde de olsa en nihayet musluman olmus bu adamin, yillardir surgunde kalmasindan dolayi, gerektigi cezayi cekmis oldugunu dusunup surgunden geri getirmis olabilir.

o bu hareketiyle sahabenin tepkisini cekse de, sonuc itibariyle yillardir surgunde olan amcasinin hak ettigi cezayi cektigini dusunmus olabilir, ve amcasi da olmasinin etkisiyle ona merhamet istemis olabir.

100.000 dirhem konusundaysa, yillardir surgunde olan amcasina ozlem duymus olabilir, ki keza kalbini islama isindirmak icin ona boyle bir ikramda bulunmus olabilir. ki osman cok zengin bir adamdi.

bence bu cok da sorun edilecek bir tutum degildi.

ha burda soyle bir detay var, hakem surgunden donerken tabiki de ilerdeki emevi halifesi mervan da onunla birlikte gelmis oldu.

ve bazi kaynaklara gore, mervan, o donem zaten yasli olan osman'i algisal olarak yonetiyor, hatta ondan habersiz hukum koyuyordu. tabi bu kesin bir bilgi olmasa da o donem halk boyle dusunuyordu bazi rivayetlere gore.

dolayisiyla osman'in, hakem'in cezasina son vermesi ne derece makuldu? tartisilir.

belli ki akrabalarini ust mevkilerde gormek isteyen 70 yasini gecmis olan osman, bu siyasetinde yanilmis gibiydi diyebiliriz.

fakat, burda dikkat edilmesi gereken diger bir husus:

bazilarinin osman'in, hakem'i geri getirdigi rivayetinin batil oldugunu, hakem'in daha peygamber doneminde surgunden geri getirildigi rivayetinin dogru oldugu yonundedir.

ayrica baska bir rivayet de bize, osman'in, hakem'i surgunden geri getirmek yonunde peygamber'den izin aldigidir. osman bunu ebu bekir ve omer'e anlatarak hakem'in surgunden getirilmesini istemis, fakat onlar bu rivayete karsi bir sahit isteyince, osman da sahit getiremeyince, kendi hilafeti doneminde peygamberin bu iznini gerceklestirmistir.

bu rivayetler dogruysa hakem'in geri getirilmesi makul bir zemine dayanmis olur.

3. ebu zerr'i rebeze'ye surgune gondermesi,

evet diger bir elestiri konusu da ebu zerr.

ebu zerr kurandaki bir ayeti farkli yorumlayip, muslumanlarin mallarini biriktirmelerinin yanlis oldugunu soylemisti.

muaviye ise, muslumanlarin mallarini biriktirmelerinde sorun olmadigini, ehli kitabin biriktirmemeleri gerektigini soyluyordu.

bu ikisi bu konuda tartistilar, ve cogunluk sahabe muaviye'nin yaninda durdu. azinlik bir grupsa ebu zerr'i destekledi.

daha sonra muaviye, ebu zerr'i osman'a bildirdi. ve osman, ebu zerr'i cagirip, sert bir imayla rebeze'ye gitmesini soyleyerek onu surgun etti ve hz. ali gibi onunla vedalasmak isteyen birtakim sahabilerin onunla vedalasmasina izin vermedi.

ıste osman'in elestirildigi noktalardan biri de budur.

fakat osman bu konuda haklidir, cunku bu rivayet yanlistir.

osman, muaviye ebu zerr'i sikayet ettiginde, zaten azinlik durumunda olan ebu zerr'in, fitne cikaracagindan korktuguyla ilgili bir mektup yazar.

cunku ebu zerr bu fikrinin propagandasini yapmaktaydi ve cogu ona karsi gelmekteydi.

dolayisiyla bir lider olan osman, aslinda en makul seyi yapti.

ki osman'in, ebu zerr'i surgun ettigi rivayeti yanlistir.

osman, ebu zerr ile birkac gorusme yapti ve en sonunda, istersen medine'yi terk etmende bir sakinca yok dedi.

dolayisiyla osman, ebu zerr'i surgun etmedi. ebu zerr'in istedigi takdirde medine'den gidebilecegini soyledi. cunku aksi takdirde ebu zerr muaviye arasinda da bir savasa tanik olabilirdik.

ebu zerr, osman'in bu izni ardindan, rebeze'ye gitmek istedigini kendisi bizzat soyler. hatta daha sonralari osmanin onu geri cagirttigi, fakat onun rebezede kalmak istedigine dair rivayet de vardir.

yani rebeze'ye gitmesini isteyen osman degildi, bu karari ve gitme kararini ebu zerr'in kendisi verdi. ha belki osman onun gitmesini ima etmistir, ama osman bir lider olarak ona acik bir sekilde gitmesini emretmemistir.

ki ebu zerr rebeze'ye gidip orda yasadi, ve vefat ettikten sonra osman, onun ailesini medine'ye cagirip himayesine aldi.

yani osman, ebu zerr'i ne kovdu, ne de kaderine terk etti. aksine o vefat ettikten sonra bile onu unutmayip, ailesini geri getirip destek oldu.

dolayisiyla akrabacilik konusunda belki osman'in siyaseten elestirilmesi kismen dogru olabilir, ama bu konudaki tutumu yanlis degildi diye dusunuyorum.

4. kuran'i resmi olarak toplayip kitap haline getirdikten sonra geri kalan mushaflari yaktirmasi,

evet biliyorsunuz ki kuran'i toplayan osman'di.

osman'in diger bir elestirildigi nokta da kuran'i toplattiktan sonra, geri kalan mushaflari yaktirdi.

halbuki bunu yakma konusunda da osman haklidir ki, ali, osman bunu yapmasa kendisinin yapacagini soylemistir.

bunun sebebi, osman, bir heyet esliginde incelemeler sonucu kurani titizlikte toplayip resmi bir mushaf olusturmustur.

halbuki geri kalan mushaflar, sahabilerin kendi yazdiklari kisisel mushaflar olup, iclerinde cesitli ihtilaflar olabiliyordu.

mesela bazilari bir duayi kurandan sanabiliyordu, veya bu mushaflari farkli lehcelerle okuyordu, noktalama isaretleri vs. olaylar vardi ve bu mushaflar, bir heyet degil, bireylerin sahsi incelemeleri sonucunda yazildigi icin icinde hata veya yanlislar olabiliyordu.

zaten osman, sahabe heyeti esliginde zaten bu yuzden kurani toplatti.

ve bu resmi mushaf, diger farkli ve kisisel mushaflarla karismasin diye digerlerini yakip yok etmeyi tercih etti ki bu zaten gayet makul bir tutumdu.

ki tarih boyunca da sahabeden hic kimse, hayir bu mushaf farkli, osman kurani tahrif etti diye buna karsi cikmadi ki buna dair hicbir haber ya da gorus gelmemistir.

dolayisiyla osman'in kendince hakli sebepleri vardi ve bu tutumu oldukca makuldu denebilir.

5. yolculukta namazi kisaltmadan kilmasi, ki yolculukta namaz kisaltilabilir ama osman'in kisaltmamasi,

bu konuda da su soylenebilir ki yolculukta namazin kisaltilmasi farz degildir, sadece caizdir. dolayisiyla osman bunu boyle yapmissa bile, bunda uzerine bir vebal olmadigindan elestirilmesi de anlamsizdir.

6. kendisini hz. muhammed'den, ebu bekir ve omer'den ustun gormesi,

bu o donemin bazi muhaliflerinin kisisel gorusu olup, osman'in bu yonde hicbir beyani bulunmamaktadir. dolayisiyla curuk bir elestiridir bu da denebilir yani. ki ebu bekirin en ustun sahabi oldugu konusunda ashabin icmasi vardir. madem ki ashabin icmasi varsa, osman'in bunun aksini demis olmasi da zaten dusunulemez.

7. bedir ve ridvan bey'atinde bulunmamasi ve uhud savasindan kacmasi.

evet osman hilafeti doneminde, bedir ve ridvan beyatinde bulunmamasi, ayrica uhud savasindan kacmis olmasi yonunden de elestirilmistir.

bu konulari 3 madde seklinde izah etmek mumkundur:

1. evet, osman, bedir savasinda bulunmamistir. fakat bunun sebebi o donem, peygamber'in kizi, osman'in da hanimi olan rukiyye'nin vefat hastaligina yakalanmasidir. bu izinle katilamamistir ki, peygamber bu yuzden onu bedir ashabindan saymis ve savas ganimetinden ona da vermistir. dolayisiyla osman, bu savasta makul bir sebep gerekcesiyle istirak edememistir.

2. evet, osman, ridvan bey'atine de katilamamistir. fakat bunun sebebi, osman'in mekke'ye gonderilmesi, fakat bu beyat yapilirken, musriklerin 3 gun boyunca osman'i mekke'de alikoymasi, yani esir tutmasidir. hatta bu yuzden muslumanlar osman'in sehid oldugunu bile dusunmusler. dolayisiyla bu beyate keyfinden katilmamazlik yapmamistir, sadece beyat yapilirken musrikler onun mekke'den cikmasina izin vermemistir.

3. evet, osman'in, uhud savasindan kactigi da dogrudur.

fakat o sirada, sahabenin cogu savastan kacmis, ve az bir kisim peygamberle kalmistir.

tam olarak hangi zaman zarfinda kactigini bilmesem de, muhtemelen peygamberin öldüğü haberi yayilinca kacmistir.

cunku orda peygambere benzeyen birisi öldürülmüs, ve onu olduren musrik, peygamberi öldürdügü yaygarasini koparmistir.

tabi bu zaman zarfi, okcularin tepeyi terk edip muslumanlarin bozguna ugratildigi andir.

savastan kacmak gunah olsa da, liderlerinin öldürüldügünü ve bozguna ugradiklarini anlayan muslumanlar, careyi kacmakta bulmuslardir.

osman da bu muslumanlarin arasinda oldugu icin elestirilse de, burda unutulmamasi gereken nokta, uhud savasindan geri donen muslumanlarin kuran ayetiyle affedilmesidir:

iki ordunun karşılaştığı gün sizden bozguna uğrayanlar var ya, sırf yaptıkları bazı şeyler yüzünden şeytan onların ayaklarını kaydırmıştı. şüphe yok ki allah onları affetmiştir, allah çok bağışlayıcıdır, pek halîmdir. (ali imran-155)

ki osman bu olay yuzunden korkak olarak yaftalanacaksa, osmanin, bedir savasi ve uhud savasinin belirli safhasi haric tum savaslara katildigini bilmek lazimdir.

dolayisiyla muslumanlarin tum savaslarina katilim sergileyen ve hatta kendi hilafeti devrinde islam imparatorlugunun sinirlarini en genis noktasina ulastiran osmanin, korkak oldugunu soylemek dogru bir yaklasim olmaz.

8. huneyn savasindan kacmasi,

burda sunu soylemek gerekir ki, huneyn savasinda kimin kacip kimin peygamberle kaldigi yonunde kesin haberler gelmemistir.

fakat osmanin da kacanlardan oldugunu soyleyen olmustur. fakat su unutulmamalidir ki, huneynde, musrigin sayica cok oldugunu goren ve pusuya dusmus olan, sahabenin cogunlugu korkup kacmis, peygamberin yaninda sadece birkac kisi kalmistir.

fakat, peygamber'in amcasi abbas'in gur sesiyle sahabeyi geri cagirmasi uzerine sahabiler geri donmuslerdir.

dolayisiyla osman kacan cogunluk arasindaydi, fakat abbas'in geri cagirmasi uzerine insanlar geri donmustur. yani burda kesin bir kacma durumu yasanmamistir.

ki huneynle ilgili gelen ayetler soyledir:

allah birçok yerde, bu arada huneyn savaşı’nda gerçekten size yardım etmiştir. o gün çokluğunuz sizi böbürlendirmiş, fakat bunun size hiçbir yararı olmamıştı; o yer geniş olmasına rağmen size dar gelmiş, nihayet geriye çekilmeye başlamıştınız. bunun üzerine allah, peygamberinin ve müminlerin üzerine kendi katından bir güven duygusu indirdi, bir de göremediğiniz askerler gönderdi ve böylece inkâr edenlerin cezasını verdi. işte bu, inkârcıların hakettiği karşılıktır. artık bunun ardından allah dilediğinin de tövbesini kabul eder. allah bağışlayıcıdır, esirgeyicidir. (tevbe/125-127)

goruldugu uzere bu savasta ilk safhada kacanlarin affedildigi soylenmistir.

dolayisiyla bu yuzden osman'i elestirmek de ayni sekilde yersizdir. ki kacanlar sonradan geri donup savasmis, ve savas muslumanlarin galibiyetiyle sonuclanmistir.

9. bazi kisileri olduren sahabi ueydullah bin omer'e kisas uygulamamasi,

bu olay da soyledir ki, ubeydullah bin omer, halife omerin ogludur. ve ayrica sahabidir.

ubeydullah'in babasi halife omer'i, ebu lulue öldürmüstür.

ubeydullah'a, ebu lulue'nin hurmuzan ve cufeyne ile goruldugu haber verilince, ubeydullah, hurmuzan ve cufeyne ve ebu lulue'nin kizini öldürmüs, icinde kabarmis irkcilik hirsiyla, "oldurmedik hicbir yabanci birakmayacagim" demistir.

fakat osman, ubeydullah'in bu eylemlerine karsi ona kisas uygulayip idam etmedigi icin elestirilmistir.

ustelik sahabenin cogunlugu(ali dahil) ubeydullah'in idamindan yanaydi ki, ali ubeydullah'a, ebu lulue'nin kizinin ne sucu vardi demistir. hatta ubeydullah, ali hilafete gecince kendisini idam edecegi korkusuyla muaviye safinda savasmistir.

fakat osman kendi hilafeti devrinde onu idam etmekten vazgecmistir.

bunun sebebi, osman'in, bazi sahabiler ve ayrica sahabi amr bin as'in da bulundugu bir mecliste bu konuyu istisare ederken, amr'in, dun omer öldürüldü, bugun de oglu öldürülürse bu dogru olmaz demesi.

cunku zaten yeni oldurulmus olan halife omer'in uzerine, bir de oglunun oldurulmesi toplum arasinda bir yaygaraya ve gereksiz soylentilere sebebiyet verebilirdi. bu tip seylere engel olmasi maksadiyla, ubeydullah'in cani bagislanmistir.

ki daha sonra, ubeydullah, muaviye'nin safinda siffin savasinda öldurulmustur.

dolayisiyla osman'in bu tutumu, toplumu fitneden uzak tutmak icin kendince dogru bir tutumdu.

ha bence omer'in öldürülmesinden bir sure veya birkac sene gectikten sonra ubeydullah'a kisas uygulayabilirdi, kim bilir, belki de dostunun oglunu oldurmeyip canini bagislamak istemistir.

ben olsam ali gibi dusunur ve ubeydullah'a omer'in oldurulmesinden birkac sene sonra kisas uygulardim acikcasi, ama bu konuda osman'in kendince bir gerekcelendirmesi vardi ki sirf bu konu uzerinden elestirilmesi de yersiz olur. ki bu konuda bazi sahabiler de ona katilmisti.

10. peygamberin yuzugunu kaybetmesi,

peygamberin bir muhur yuzugu vardi ki, bu peygamberden sonra ebu bekir, ondan sonra omer, ondan sonra da osmanin elinde bulundu. osman bu yuzuge 6 sene sahip cikti.

daha sonra, osman bir gun erîs kuyusunun yaninda oturmusken yuzugu parmagindan cikarip onunla oynamaya basladi.

iste bu sirada yuzuk osman'in elinden dustu.

daha sonra 3 gun aradiysa da nafile, bir daha bulamadi.

ki bu yuzden de elestirilmistir ki adam napsin yani, bi anlik dalginligina gelmis iste. ki daha sonra kuyunun suyunu bile bosaltip didik didik aratmis, ama bulamamis. olabilir yani artik napsin sonucta dimi.

11. cuma namazinda okunan ezan sayisini 2'ye cikarmasi,

evet osman bu yonden de bidatcilikle suclanmistir, soyle ki o cuma ezanini, dis ezan ve ic ezan diye 2'ye ayirmistir.

halbuki osman bunu keyfi olarak yapmamistir. o donem ulkenin nufusu arttigi icin, mescidin icinde ve mescidin disinda olmak uzere herkes duyabilsin diye 2 ezan okutmustur. e takdir edersiniz ki o zamanlar hoparlor de yoktu.

ki zaten bidatler, bidati hasene yani iyi bidat ve bidati seyyie yani kotu bidat olarak 2ye ayrilir. ki bazi alimler bidati hasenenin bidat nevinden bile olmadiklarini soylemisler, dolayisiyla onlara gore bu bidat bile degildir.

yani dolayisiyla osman'in bu tedbirinde bir sakinca yoktur.

12. sahabi ammar bin yasir'i dovdurmesi,

soyle ki, rivayete gore, osman hazineden bazi degerli mucevherleri akrabalarina verince bazilari tarafindan tenkit edilmis, ammar onu elestirince, osman onun islamda ilk kadin sehid sayilan sahabi annesine hakaret etmis("ey idrarini tutamayan sumeyye'nin oglu!" seklinde), onun aslen bir kole olarak konusma yetkisinin olmadigini ima etmis, sonra ammar'i mescidden cikartip bayilana kadar dovdurtmus ve ammar, peygamber'in hanimi ummu seleme'nin kapisina birakilmisti.

tabi bu rivayetlerden biridir, digerinde osman kendisine hakaret etmis, annesine hakaret etmeden adini anmis, sonra onu dovup karnini patlatmis yani fitik etmisti.

fakat ibn sube, osman'in ammar'i vurdugu haberinin sabit olmadigini soyler.

dolayisiyla bu yonde nakledilenler kesin haberler olmadiklari icin itibar edilmemesi gerekir.

ki bu rivayetlerin bir kismi sika yani guvenilir olmayan, veya sii olan raviler tarafindan rivayet edilmistir.

fakat bu konuda belazuri'den gelen sahih bir rivayete gore, ammar israrla osman'la konusmak amacli ona elci gondermis, osman musait olmadigini soylemis. fakat ammar'in israrla haber gondermesine dayanamayan osman'in elcisi, osman'dan habersiz olarak ammar'i dovmustur.

yani osman, kendi emriyle ammar'i dovdurtmemis, fakat muhtemelen haber gondermekten ve ammar'in israrindan usanan elci, en sonunda ammar'a vurmustur. hatta osman bu durumdan rahatsiz olmus, isterse kisas uygulayabilecegini soylemis, ammar'i dovdurttugune dair emir vermedigi hakkinda yemin etmistir.

13. sahabi abdullah bin mesud'u dovdurmesi,

soyle ki, osman kurani cogaltip diger mushaflari yaktirinca, kendi mushafi olan ibn mesud bu duruma karsi cikmisti. ve osman da ibn mesudun maasini kesmisti.

osman da bu kararin agirligini anlayip pisman olmus, ibn mesud olmek uzereyken ibn mesudun yanina gelip ikramda bulunmak istemis, ibn mesud bunu reddetmis, osman bari hakkini helal et demis, ibn mesud, allah'tan dilegim yedigin hakkimi senden almasidir demistir. ve hatta ailesine cenaze namazini osmanin kildirmamasini vasiyet etmistir.

ki osman zamaninda ibn mesudun elestirilerine karsi ona hakaret etmis, aisenin mudahelesine ragmen ibn mesudu zorla mescitten cikartmis, dovdurtmus ve kaburgasini kirdirtmisti.

simdii bu haberlere gelirsek,

oncelikle ibn mesudun osmanin mushaflari yaktirmasindan sonra ona kirildigi kaynaklarda gecse de, daha sonradan, ashabin cogunun da ibn mesuda muhalefet etmesi uzerine, ibn mesudun bundan pisman oldugu gecmektedir.

bu konu bir yana, gelelim ibn mesudun maasinin kesilmesi ve dovulmesi konusuna.

ibn arabi bu konuda, ibn mesudun maasinin kesildigi ve dovuldugu konusundaki rivayetlerin sahih olmayip, hatta uydurma olduklarini soyleyerek bu olayin asilsizligini dile getirmistir.

ki ibn mesudun cenaze namazini kimin kildirdigiyla ilgili birkac ayri rivayet olsa da(mesela bir rivayete gore ammar bin yasir kildirmistir), diger bir rivayete gore de bizzat osman kildirmistir.

yani osman, ibn mesud'u dovdurmemistir.

14. ifrikiyye (kuzey afrika) ganimetlerini kuzeni ilerde emevi halifesi olacak olan mervan bin hakem'e vermesi,

evet yine osman'in, ustlerde de bahsi gecen mervan'a, ifrikiyye fetihleri ganimetlerinin 1/5'ini verdigi soylenir ve bu sebepten de elestirilir.

fakat sunu soylemek gerekir ki, bununla ilgili gelen rivayetler de sabit degildir.

bazi alimler bunu aktarmissa da, diger bazilari bu bilgilerin hatali oldugunu soylemis.

ibn arabi ise, halifenin istedigi kisiye bu maldan para vermesinin caiz olduguyla ilgili malik ve bir grup ilim adamindan gorusler aktarmakla birlikte bu rivayetin dogru olmadigini soylemistir.

bazi rivayetlere gore ise mervan bin hakem, ve ifrikiyye fethindeki komutana ustun basarisindan oturu ikramlar verilmisse de, halk bu tip seylere alisik olmadigindan, halkin hosnutsuzlugu uzerine bu bagislar geri alinmistir.

sozun ozu, bu yolda gelen rivayetler sabit olmayip kesinligi olmayan rivayetlerdir. dolayisiyla, tarihte, kesinligi olmayan haberler yuzunden, yani varsayimlarla bireylerin elestirilmesi herhalde yanlis olacaktir.

15. fedek feyini mervan bin hakem'e vermesi,

evet osman hakkindaki diger bir elestiri de fedek arazisini mervan'a vermesidir.

soyle ki peygamber zamaninda fedek arazisi ganimet olarak alindi, ve peygamber bunu halkin ihtiyaclarina ayirip kimseye vermedi. fatima zamaninda bu araziyi istese de ebu bekir ile omer de peygambere uyup bu araziyi kimseye vermedi. fakat osman kendi zamaninda bu araziyi mervan bin hakem'e verdi ki, sevilen emevi halifesi omer bin abdulaziz'e kadar bu arazi, mervan ogullarinin elinde kaldi. daha sonra o, bu araziyi onlardan alip yine halka, hasimilere verdi.

keza osman'in bu icraatina, ali beyt mensuplari da muhalefet etmislerdi.

simdi burda dikkate alinmasi gereken nokta, bazi anlatilarin mervan'a fedegi veren osman'di derken, mesela ibnul esir'in el kamil'indeki gibi bazi anlatilarin ise mervan'a fedegi muaviye'nin verdigini soylemesidir.

dolayisiyla, mervan'a fedegi kimin verdigi kesin degildir once bunu bilelim.

fakat, fedegi mervana veren kisinin osman oldugu yonunde rivayetler daha az olup, bircok rivayete gore 4 halife doneminde fedek kimseye verilmemistir.

zaten mantiki olarak dusundugumuzde, osman, hasimogullarinin elinden fedegi alip da mervana vermis olsaydi, neden hasimogullarindan olan ali, fedegi kendi hilafeti doneminde mervandan almasin degil mi?

demek ki, fedek, mervana aliden sonra verilmis olmalidir ki, burda da akillara muaviye geliyor.

ki muaviyenin, fedegi, mervandan baska 2 isme de verdigine dair rivayetler vardir. bu 2 isim, amr/omer bin osman(yani osmanin oglu).

muaviyenin diger fedegi verdigi rivayet edilen kisi de, oglu yeziddir.

muaviyenin, amr/omer bin osman ve yezide fedegi verdigi rivayeti, hristiyan asilli bir abbasi divan katibi olan kudame bin caferin, en unlu eseri olan kitabul haracinda gecer.

eger bu rivayet dogru kabul edilirse, belki de fedek, mervan, amr/omer ve yezid arasinda paylastirilmis olabilir.

peki muaviye de bir sahabi sonucta. dolayisiyla o, fedegi akrabalarina verdigi icin elestirilebilir mi?

muaviyenin yaptigi bu ikrama, islam literaturunde "ikta" denir. ıkta, yonetimin, kendi tasarrufunda olan arazileri, bireylere tahsis etmesine verilen addir.

mesela, rivayete gore, peygamberin, huneyn ganimetlerinden elde edilen, hadramuttaki bir araziyi muaviyeye ikta olarak vermesi gibi.

yani muaviye, kimseye ait olmayip, halka acik olan, dolayisiyla yonetimin tasarrufunda olan bu araziyi, birey veya bireylere tahsis etmistir denebilir. bunu da kendi akrabalarina vererek ikramda bulundugu soylenebilir.

ha ama o arazi hasimogullarinin hakki falan diyenler olabilir, ki siiler de aynisini soyler.

fakat, sonuc itibariyle, o arazi resmi olarak hasimogullarina ait degildi ve hatta peygamber de onu hasimogullarina vakfetmemisti, ordan halk yararlaniyordu. ve sonuc itibariyle o arazi, devlete aitti. ve devlet baskani da, ikta adi altinda o araziyi istedigine verme hakkina sahipti.

ve muaviye de bunu yapti.

kisacasi muaviyenin yaptigi, belki bazilarina gore dogru bir davranis olmayabilir, sonucta peygamber ve 4 halife orayi kimseye tahsis etmemisti, fakat bu muaviyenin bir devlet baskani olarak, bosta kalan bir araziyi birine tahsis edemeyecegi anlamina gelmez. bu tutumu belki doneminde elestirilebilir, ama yine de gunah degildi.

keza varsayalim ki osman vermis olsun mervana fedegi, bu icraatindan dolayi osman elestirilmis olabilir, fakat bu onun faziletinden bir sey eksiltmez veya ona gunah yazmaz. cunku o, bosta kalan bir araziyi istedigine verme hakkina sahiptir bir halife olarak. o, fedegi birisine vererek kimseye zulum de etmemistir.

tabiki bu konuda muaviyenin fedegi verdigini kabul etmek daha dogru bir gorus olacaktir, cunku fedegi osmanin vermis oldugu var sayilirsa eger, alinin osmanin bu icraatini degistirmemis olmasi gariptir.

fakat her hangisi vermis olursa olsun, bu ona isyan edip onu oldurmek icin bir sebep olmamali elbette diye dusunuyorum.

dolayisiyla bu konuda ne osmanin, ne muaviyenin tenkit edilmesi yanlis olur.

zira, peygamber bu araziyi kimseye vermemis olabilir, ebu bekir, omer, belki osman, sonra ali bu icraati sunnettir diye degistirmemis olabilir. fakat fedegi birine tahsis etmemek konusunda bir emir yoktu ki, bunu yapmamak farz degildi. dolayisiyla muaviyenin bu araziyi bir baskasina vermesinde bir sakinca yoktu.

...

kisaca halife osman'a yoneltilen birkac elestiri bu sekildeydi.

halife osman'in yaptigi bazi siyasi hatalarin nedeninin baya ileri bir yasta hilafete gecmesinin bir neticesi olarak gormek mumkun olup, osmanin hilafetinin ilk 6 senesinde, bazi sikayetler gorulse de buyuk problemler yasanmamis, fitneye kapi aralayan olaylar hilafetin diger yarisi olan sonraki 6 yilda gerceklesmistir.

halk arasinda, kesin olmasa da, mervan zaten baya yasli olan osmani algisal olarak yonetiyor, ondan izinsiz bazi tasarruflarda bulunuyor dedikodularinin dolastigina dair rivayetler gelmistir.

osmanin genel siyasi hatasi olarak akrabalarina duskunlugu ve onlara ikramda bulunmasini gormek olup, bazi akrabalarinin hayirsiz oldugunu hesap edememis, neticesinde sonrasinda hatalarini duzeltmeye calissa da, kendisine atilan iftiralar ve kendisi hakkindaki bazi yanlis bilgiler(mesela bedirde mazereti olmaksizin bulunmamasi gibi) kendisine karsi muhalefeti koruklemis ve bu da osmanin halka acik bir suikaste kurban gitmesine yol acmistir.

osmanin ölümü, muaviyenin kanini talep etmesine neden olmus, ali ile aralarinda savas cikmis, eskiden kendi ordusunda bulunan hariciler tarafindan alinin de suikaste ugramasindan sonra muaviye basa gecmistir.

muaviyenin oglu yezidi hilafete aday gostererek monarsi ve saltanata kapi aralamasiysa, sonraki yillarda emevi ve abbasi zulumlerinin de kapisi aralanmistir.

dolayisiyla osman, ve osmanin suikasti aslinda islam tarihinin kilit ve donum noktalarindan biridir...

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sertab erener'in sezen aksu'ya sezen diye hitap etmesi

karsim sertab erenerin sesinin sezenden daha iyi oldugu gercegi var simdi.
devamını gör...

puura ile aykırı sohbetler

sonuna kadar puura haklidir kardes.

adam nezaketen clarkente yayin acacam bugun diye sormamis.
bi dusunun neden sormamis?
aklina gelmemistir. zaten bugun benim gunum aman ne sorcam koyver demistir.
adamin lan bu clarkente sormiyim zaten hic hazetmiyodum izmaritten gibisinden yakisiksiz bir dusuncesi yoktu ki?

peki, clarkentin racon kesmesi dogru muydu sorarim sozluk ahalisi? degildi. uslubu yanlisti.
neden?
cunku admin halkin sesidir, caresizlerin caresidir.

admin, ust yazardir. untermenchtir. bunu unutmayiniz. unutturmayiniz.

hasilikelam, bence clarkentin puuradan uslubu hasebiyle ozur dilemesi, puuranin da eger saygida kusur ettigi bir taraf varsa o cihetten ozur dilemesi en makul yaklasim olup, yayinlarin kaldigi yerden devam etmesine sebebiyet verebilir.

evet.
devamını gör...

zümküfül

ayni zamanda amcamin adidir
devamını gör...

puura (yazar)

abi simdi adam normal yayini yapiyosa, bu adam dinleniyosa

ya her seyi bosverin olay su,

clarkent reis, ilk atari sen yapmisin.
mevzuati bilmeyen bireyler icin,
bu adam, yayin yapiyo demi belirli gunlerde.
bu adam bi suredir kafa iznindeydi takip edenler bilir.
19 martta fln izne cikti 9 gundur fln izindeydi radyo madyo yoktu.

buna ben de sahidim.
gecen, yani bugun sabah yani dun sabah neyse iste hani bugune girdik ya neyse, baktim, adam puura radyo basligina iste, dondum devam fln yazmis.

moderator reisimiz clarkent de adama, dondugunu haber vermen gerekirdi demis ki bu arada ssler mevcuttur kimse inkar edemez simdi moderator yalakaligi yapmayin.

adam da hakli olarak demis ki, bugun benim gunum zaten, neyi haber vericem ki. bakin 0 kufur. puura benim babamin oglu degil banane allalla neyini savunim daha adini unutmusum adamin yani cidden.

neyse moderator de hayirdir hani boyle atar yapiyosun falan demis...

soruyorum size sevgili baylar bayanlar, bugun benim gunum, neyi haber vericem sozumu atarli, yoksa hayirdirli mayirdirli konusma mi atarli?

ılk atari moderator beyfendiniz clarkent yapmis.

e simdi bu puura gelmis 25 yasina, kocaman adam, kendisiyle babasinin usagi gibi hayirdirli mayirdirli konusan racon reise karsi, sutten bilmem ne etmis kedi (ole bi deyim vardi ya) gibi mi davransaymis?

tabiki de kendini savunucak olm!

sonra da sunucudan banlanmis sonra engellenmis zirt pirt...

kardesim, sevgili normal sozluk yonetimi,

bakin sizden bir ricam var,

abi bi insan neden normal sozluk radyo sitesinde yayin yapsin da, normal bi siteden yayin yapmasin. yani neden sizin siteyi tercih etsin?

sonucta sizin siteniz bi yonetime bagli, ve ole bi yonetim ki, yayincilarina gider yapiyor.

hani madem yonetemiceksiniz, kapayin su normal radyo denen zimbirtiyi da, bu adamlar bagimsiz bir sekilde, baska sitelerden yayinlarini ozgur bir bicimde yapsinlar da, birileri gelip onlarin gururuyla bu sekil oynayamasin.

diceklerim bu kadar, saygida kusur ettiysem, surcu lisan ettiysem affola.

hadi eyw
devamını gör...
devamı...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim