1.
son tanımları
7.
geceye bir şarkı bırak
“ı am my mother’s savage daughter
the one who runs barefoot
cursing sharp stones
ı am my mother’s savage daughter
ı will not cut my hair
ı will not lower my voice”
the one who runs barefoot
cursing sharp stones
ı am my mother’s savage daughter
ı will not cut my hair
ı will not lower my voice”
devamını gör...
9.
filistin
“gazze benim umrumda değil, filistin benim umrumda değil, müslümanlar benim umrumda değil, siyasal islam benim umrumda değil, katledilen bebek ve çocuklar benim umrumda değil” gibi bazı lakırdılar söyleyen insan evlatları var.
okudukça, gördükçe yahut birebir tartıştıkça hayretim artıyor. zira inanılmaz bir vicdansızlık, ahmaklık sözkonusu.
yahu tamam hiçbiri seni ilgilendirmiyorsa dahi
dünyada bu kadar kontrolsüz, kural tanımaz, söz dinlemez bir askeri gücün varlığı da mı seni ilgilendirip korkutmuyor? canlı yayından soykırım yayınlayan, savaş suçu, insanlık suçu işleyen bir sözde “devletin” olması da mı seni korkutmuyor?
bu devleti kim, ne zaman, nasıl durduracak bir gün senin de boğazını sıktığında mı? senin de çocuklarını öldürdüğünde mi? tüm dünya eğsin başını da köpeği mi olsun bu devletin?
okudukça, gördükçe yahut birebir tartıştıkça hayretim artıyor. zira inanılmaz bir vicdansızlık, ahmaklık sözkonusu.
yahu tamam hiçbiri seni ilgilendirmiyorsa dahi
dünyada bu kadar kontrolsüz, kural tanımaz, söz dinlemez bir askeri gücün varlığı da mı seni ilgilendirip korkutmuyor? canlı yayından soykırım yayınlayan, savaş suçu, insanlık suçu işleyen bir sözde “devletin” olması da mı seni korkutmuyor?
bu devleti kim, ne zaman, nasıl durduracak bir gün senin de boğazını sıktığında mı? senin de çocuklarını öldürdüğünde mi? tüm dünya eğsin başını da köpeği mi olsun bu devletin?
devamını gör...
10.
gazze
dün akşam tüm dünyanın gözleri önünde iki milyon insanın dünya ile iletişimi kesildi.
tüm dünyanın film seyreder gibi izlediği soykırıma şahit oluyoruz günlerdir.
ağır bombardıman altında olan gazze’de masum sivil insanlar, kadın, bebek ve çocuklar; terörist, eli kanlı bir devlet tarafından vahşice katlediliyor.
gıda, su ve ilaç gibi insani yardım faaliyetlerinin de durdurulduğu, her türlü savaş suçunun işlendiği hatta ve hatta hastane bombalanan gazze ile iletişim tamamen kesildi.
20 günde 7 bin insanı öldürdüler..
tüm dünyanın film seyreder gibi izlediği soykırıma şahit oluyoruz günlerdir.
ağır bombardıman altında olan gazze’de masum sivil insanlar, kadın, bebek ve çocuklar; terörist, eli kanlı bir devlet tarafından vahşice katlediliyor.
gıda, su ve ilaç gibi insani yardım faaliyetlerinin de durdurulduğu, her türlü savaş suçunun işlendiği hatta ve hatta hastane bombalanan gazze ile iletişim tamamen kesildi.
20 günde 7 bin insanı öldürdüler..
devamını gör...
11.
sözlük yazarlarının söylemek istedikleri
annem korkuyorum.. yıkıntım ile yüz yüze kalmaktan
devamını gör...
13.
anın fotoğrafı
15.
kaplanı uyandırmak
asıl ismi, "waking the tiger: healing trauma". psikoterapi uzmanı peter a. levine ve yazar ann frederick’in, travmaları iyileştirmek üzerine kaleme aldığı kitap.
travmayı anlama, travmanın bedensel dokular arasındaki yeri ve iyileştirilmesi konusunda önemli hususlara dikkat çekiyor.
insan zekasını ve hayvan içgüdüsünü birleştirip, sezgisel algının gelişmesine ve bilgeleşmesine travmalar üzerine daha geniş bir perspektiften bakmayı öğretmeyi vaadediyor.
bazı terimleri ve iyileşme hikayelerini yüzeysel bulsam da akılda kalıcı bazı noktalara çok güzel temas ettiğini söyleyebilirim.
travmayı anlama, travmanın bedensel dokular arasındaki yeri ve iyileştirilmesi konusunda önemli hususlara dikkat çekiyor.
insan zekasını ve hayvan içgüdüsünü birleştirip, sezgisel algının gelişmesine ve bilgeleşmesine travmalar üzerine daha geniş bir perspektiften bakmayı öğretmeyi vaadediyor.
bazı terimleri ve iyileşme hikayelerini yüzeysel bulsam da akılda kalıcı bazı noktalara çok güzel temas ettiğini söyleyebilirim.
devamını gör...
16.
hayret
sözlükte “şaşırmak, yolunu kaybetmek” anlamına gelir.
ayrıca allah’ı tanıyan, fakat bunu ifade edemeyen ârifin yaşadığı hal anlamında bir tasavvuf terimidir.
sûfiler bir tasavvuf terimi olarak çeşitli tasavvufî makamlara göre özellikle mârifet ve yakîn kavramlarıyla birlikte kullanmışlardır. allah’ın varlığı ve onun keyfiyeti hakkında olmak üzere iki hayret türünden söz edilmiştir.
zünnûn el mısrî’ye göre: allah’ın varlığı konusunda hayret şirk ve küfür, o’nun keyfiyetiyle ilgili hayret mârifettir. çünkü o’nun varlığından ârifin şüphesi yoktur; keyfiyeti konusunda ise insan aklı hiçbir bilgiye sahip değildir. buna göre hakk’ın keyfiyetini anlama çabası içinde hayrete düşmek yakîn alâmetidir. bu anlamdaki hayret de bir tür mârifettir.
“eğer hayret etmesem hayret bana!”
ayrıca allah’ı tanıyan, fakat bunu ifade edemeyen ârifin yaşadığı hal anlamında bir tasavvuf terimidir.
sûfiler bir tasavvuf terimi olarak çeşitli tasavvufî makamlara göre özellikle mârifet ve yakîn kavramlarıyla birlikte kullanmışlardır. allah’ın varlığı ve onun keyfiyeti hakkında olmak üzere iki hayret türünden söz edilmiştir.
zünnûn el mısrî’ye göre: allah’ın varlığı konusunda hayret şirk ve küfür, o’nun keyfiyetiyle ilgili hayret mârifettir. çünkü o’nun varlığından ârifin şüphesi yoktur; keyfiyeti konusunda ise insan aklı hiçbir bilgiye sahip değildir. buna göre hakk’ın keyfiyetini anlama çabası içinde hayrete düşmek yakîn alâmetidir. bu anlamdaki hayret de bir tür mârifettir.
“eğer hayret etmesem hayret bana!”
devamını gör...
18.
normal sözlük yazarlarının karalama defteri
kendimden; sarsıldığım ve hayret ettiğim her şeyden köşe bucak kaçtığım, kuru kalabalıkların beni eylemesine müsade ettiğim bir zaman dilimine öteledim kendimi.
arada bir kesik kesik veriyorum nefesimi. sanki bedenime bir zehir, uyuşturucu zerk etmişler gibi.
aynada gördüğüm bir başkası, tanımadığım bir yabancı. yüzleşmekten korkuyorum onca yaşanılanla. beni delirtmesinden.
bırak bir hayalin peşinden gitmek şöyle dursun, mevcut durumda ufacık bir ümit kırıntısı bile uzak bir ihtimal gibi geliyor.
arada bir kesik kesik veriyorum nefesimi. sanki bedenime bir zehir, uyuşturucu zerk etmişler gibi.
aynada gördüğüm bir başkası, tanımadığım bir yabancı. yüzleşmekten korkuyorum onca yaşanılanla. beni delirtmesinden.
bırak bir hayalin peşinden gitmek şöyle dursun, mevcut durumda ufacık bir ümit kırıntısı bile uzak bir ihtimal gibi geliyor.
devamını gör...
19.
bayati şiraz
“müziğin gelini” veya güzel müzik olarak adlandırılan “bayati- şiraz” lirik, hüzünlü, yavaş, sükunetli karakteristik özelliğe ve içeriğe sahip; tınısıyla, dokusuyla insanı mest eden yedi makamdan biri.
“bayati-şiraz" muğamı, azerbaycan halkının ruhunu ifade eden, her zaman sevilen ve tazeliğini kaybetmeden icra edilen muğamlardan biridir. farsca “erusi-musiki”, yani “musikinin gelin”i olarak adlandırılan "bayati-şiraz" muğamı, 7 temel muğam içerisinde kendine has benzersiz ruhu ile derin etki gücüne sahiptir. her bir yedi temel muğam aynı zamanda derin bir felsefi dünyadır. bu felsefi dünya içerisinde "bayati-şiraz" muğamı da kendine özgün belirtileri, semptomları ile azerbaycan halk müziği kültüründe yer almaktadır.
bu delikanlının yorumu pek güzel
“bayati-şiraz" muğamı, azerbaycan halkının ruhunu ifade eden, her zaman sevilen ve tazeliğini kaybetmeden icra edilen muğamlardan biridir. farsca “erusi-musiki”, yani “musikinin gelin”i olarak adlandırılan "bayati-şiraz" muğamı, 7 temel muğam içerisinde kendine has benzersiz ruhu ile derin etki gücüne sahiptir. her bir yedi temel muğam aynı zamanda derin bir felsefi dünyadır. bu felsefi dünya içerisinde "bayati-şiraz" muğamı da kendine özgün belirtileri, semptomları ile azerbaycan halk müziği kültüründe yer almaktadır.
bu delikanlının yorumu pek güzel
devamını gör...
20.