ayı yavrusu yazar profili

ayı yavrusu kapak fotoğrafı
ayı yavrusu profil fotoğrafı
rozet
karma: 3837 tanım: 561 başlık: 97 takipçi: 93
Magrathea'dan geldim

son tanımları


ekşi sözlük

uzun süreli yasaklamadan sonra seçime az süre kala tekrar açılmıştır. muhtemelen seçim propagandasında medya aygıtı olarak kullanılacaktır.
devamını gör...

caner özyurtlu



elveda rumeli dizisinde tanıdığım samimi insan. altı ay önce atina'ya taşınmış, şimdilerde youtube kanalında holistik turizm adı verdiği rastgele gezi videoları çekiyor. gezisini google maps'te rastgele seçtiği yerlere yakınlaştırıp orada ne var ise oraya giderek yapıyor. tabii şansına araba tamircileri, hiçliğin ortasında bir şapel gibi şeyler de olabiliyor. şahsen hem seriyi sevdim hem de kendisi ile sokakta sohbetini dinlemeyi de.
devamını gör...

konsere geç çıktığı için dava edilmek

konsere 2 saat geç çıkmış. haklılar, hem dünyanın en popüler ikonlarından biri olacaksın hem de işine saygın olmayacak.
devamını gör...

rokoko



rokoko sanatı, 18. yüzyıl avrupa'sında ortaya çıkan bir sanat akımıdır. barok sanatın yerini alan rokoko, inceliklere ve zarafete vurgu yaparak, zenginlik ve lüksün ifadesi haline gelmiştir. bu dönemde, kraliyet ve soyluların saraylarında ve şehir evlerinde sıklıkla tercih edilen bir dekoratif tarz olarak popülerlik kazanmıştır.

rokoko sanatı, başlangıçta fransa'da ortaya çıkmıştır. ancak, kökleri aslında italyan ve hollandalı sanatçılara dayanmaktadır. italyan barok sanatının etkisi altında gelişen rokoko, aynı zamanda rönesans dönemindeki oymacılık ve heykelcilik geleneğinden de etkilenmiştir. hollanda, ticaretin merkezi olarak rönesans döneminde büyük bir etkiye sahipti. hollandalı sanatçılar, zengin müşterileri için lüks ve süslü eserler üretmekteydi. bu da rokoko sanatının süslemeci tarzının temellerini atmıştır.

rokoko sanatının karakteristik özellikleri, incelik, zarafet ve süslemelerle dolu ayrıntılardan oluşur. bu dönemde, doğa motifleri, çiçekler, kabuklar, kuşlar gibi unsurlar çok sık kullanılır. pastel renkler, yumuşak geçişler ve hafif tonlar da rokoko sanatının belirgin özelliklerindendir. rokoko tarzındaki eserlerde genellikle asimetrik düzenlemeler görülür. odaların iç dekorasyonunda ise zarif mobilyalar, büyük aynalar ve yüksek tavanlar tercih edilirdi. bu tarz, zenginlik ve lüksün sembolü olarak kabul edilmekteydi.

rokoko sanatının en önemli temsilcilerinden biri jean-antoine watteau'dur. watteau, resimlerinde genellikle bahçelerdeki sahneleri tasvir eder ve duygusal bir atmosfer yaratır. aynı zamanda françois boucher de rokoko tarzının önde gelen isimlerindendir. boucher'in eserleri genellikle mitolojik veya pastoral temalara sahiptir ve incelikle işlenmiştir. bunların yanı sıra, giovanni battista tiepolo'nun freskleri de rokoko sanatının önemli örnekleri arasında yer alır. tiepolo'nun büyük ölçekli freskleri, kiliseler ve saraylar gibi mekanlarda kullanılan dekorasyonlarda sıklıkla tercih edilmiştir.
devamını gör...

geceye bir sanat eseri bırak

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

yalnız başına noel
devamını gör...

geceye bir sanat eseri bırak

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
vincent van gogh
devamını gör...

günaydın sözlük

iyi uykular sözlük ben yatıyorum
devamını gör...

madalya müracaatları

doğum günü pastası



doğum günü pastasının kökeni çok eski zamanlara dayanıyor. bazı kaynaklara göre, ilk doğum günü pastası eski mısır'da firavunların taç giyme törenlerinde sunulmuştur. daha sonra, eski yunan'da ay tanrıçası artemis'in doğum günü kutlamalarında ay şeklinde kekler üzerine mumlar yerleştirilmiştir. bu mumların kötü ruhları uzaklaştırdığına ve dilekleri tanrılara ulaştırdığına inanılıyordu. ortaçağ'da almanya'da ise çocukların doğum günlerinde pasta kesme ve mum üfleme geleneği başlamıştır. bugün ise doğum günü pastası tüm dünyada yaygın bir şekilde kutlanan bir adettir.
devamını gör...

adolph menzel



ressam adolph menzel, 19. yüzyılın en önemli alman realist sanatçılarından biriydi. çizimleri, gravürleri ve tablolarıyla tarihi, doğayı ve insanları gerçekçi bir şekilde yansıttı. caspar david friedrich ile birlikte almanya'da döneminin en başarılı sanatçısı olarak kabul edildi.

menzel, 1815'te breslau'da (şimdi wrocław, polonya) doğdu. babası bir litografcıydı ve oğlunu bir profesör olarak yetiştirmek istiyordu, ancak sanata olan ilgisini engellemedi. 1832'de babasının ölümü üzerine litografik işini devraldı. 1833'te kısa bir süre berlin sanat akademisi'nde eğitim gördü, ancak daha sonra kendini yetiştirdi.

menzel, ilk olarak goethe'nin küçük şiiri, sanatçının dünyası'nı resmetmek için taşa basılmış kalem ve mürekkep çizimleri yayınladı. daha sonra franz kugler'in friedrich büyük'ün tarihi adlı eserini 400 çizimle süsledi. bu çizimler, almanya'da ahşap oyma tekniğini tanıttı. ayrıca, kral friedrich wilhelm ıv'ün emriyle friedrich büyük'ün eserlerini de resimledi.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

menzel, tarih resimleriyle ünlüydü. özellikle friedrich büyük'ün hayatını ve dönemini konu alan eserleri çok beğenildi. sanssouci'de flüt çalan büyük friedrich, büyük friedrich ve ıı. joseph'in 1769'da neisse'deki toplantısı, büyük friedrich'in taç giyme töreni gibi tabloları alman tarihine ışık tuttu.

menzel, aynı zamanda günlük yaşam sahnelerini de resmetti. paris'te hafta içi, baloda akşam yemeği, bira bahçesi'nde, japon sanatçı iş başında gibi tabloları, 19. yüzyılın avrupa'sının kültürünü ve atmosferini yansıttı.

menzel, 1905'te berlin'de öldü. alman sanatının en büyük ustalarından biri olarak anıldı.
devamını gör...

sis denizinin üzerindeki gezgin

caspar friedrich david’in sis denizinin üzerindeki gezgin tablosu, romantik sanatın en önemli örneklerinden biridir. 1818 yılında yağlı boya olarak yapılan bu tabloda, koyu yeşil bir palto ve bot giyen bir adam, bastonuyla birlikte sisli bir manzaraya bakmaktadır. adamın arkası izleyiciye dönüktür ve yüzü görünmemektedir. bu, ressamın sıkça kullandığı “rückenfigur” tekniğidir. bu teknik sayesinde, izleyici resimdeki kişiyle özdeşleşebilir ve onun gördüğü manzarayı hissedebilir.

resimdeki manzara, almanya’nın elbe kumtaşı dağları’ndan ilham alınarak yaratılmıştır. kayalıklar, ağaçlar ve dağlar, sisin arasından belirginleşmektedir. gökyüzü ise neredeyse soyut bir hâl almıştır. resimdeki renkler, mavi ve pembe tonlarıyla birlikte, manzarayı daha canlı ve parlak göstermektedir.

resim, romantik sanatın temel özelliklerini yansıtmaktadır. romantik sanat, aydınlanma döneminin mantık, rasyonalizm ve düzen gibi değerlerine karşı bir tepki olarak ortaya çıkmıştır. romantik sanatçılar, duygu ve hayal gücünü ön plana çıkarmış, doğanın insanlardan daha güçlü ve etkileyici olduğunu vurgulamıştır. friedrich, bu resimde, doğanın uçsuz bucaksız ve bilinmeyen güzelliğini, izleyiciye bakan bir gezginin gözünden sunmuştur.

friedrich, resimlerinde kendi iç dünyasını da yansıtmıştır. genç yaşta aile fertlerini kaybeden ressam, eserlerinde melankolik ve kasvetli bir atmosfer yaratmıştır. resimdeki gezgin, yalnızlığı ve arayışı simgelemektedir. bazı kaynaklar, resimdeki gezginin ressamın kendisi olduğunu iddia etmektedir. bazıları ise, gezginin alman ordusundan albay friedrich gotthard von brincken olduğunu söylemektedir.

friedrich’in resimleri, 1930’larda hitler ve naziler tarafından ideolojik amaçlarla kullanılmıştır. bu nedenle, ressamın mirası uzun süre zarar görmüştür. ancak 1970’lerden itibaren, sanat tarihçileri, friedrich’in çalışmalarını, soyut ekspresyonistlerin çalışmalarıyla ilişkilendirmeye başlamıştır. bugün, friedrich, alman romantizminin en önemli temsilcilerinden biri olarak kabul edilmektedir.

kaynak

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

ölüler adası

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

ölüler adası, isviçreli sembolist sanatçı arnold böcklin'in (1827-1901) en bilinen eseridir. resim, 20. yüzyılın başlarında orta avrupa'da çok popülerdi. vladimir nabokov, 1936 yılında yazdığı despair adlı romanında, bu resmin "her berlin evinde bulunabileceğini" belirtmiştir. böcklin, resmin farklı versiyonlarını 1880 ile 1901 yılları arasında yapmıştır. bugün bu versiyonlar basel, new york, berlin ve leipzig'te sergilenmektedir.


ölüler adası'nın tüm versiyonları, karanlık bir suyun üzerinde görünen ıssız ve kayalık bir adayı tasvir eder. bir kürek teknesi, adanın kıyısındaki su kapısı ve deniz duvarına doğru ilerlemektedir. bir kürekçi, tekneyi kıçtan yönlendirmektedir. teknenin başında, kapıya doğru bakan, tamamen beyaz giyinmiş bir figür durmaktadır. figürün hemen önünde, beyaz bir örtüyle sarılmış, genellikle bir tabut olarak yorumlanan bir nesne vardır. küçük ada, mezarlıklar ve yasla ilişkilendirilen geleneksel bir sembol olan yoğun bir servi ağacı ormanıyla kaplıdır. mezarlık temasını pekiştiren, kayalık yüzeylerde görünen mezar odaları ve pencerelerdir.


böcklin, resmin anlamı hakkında hiçbir açıklama yapmamıştır, ancak onu "bir rüya resmi: öyle bir sessizlik yaratmalı ki, kapıda bir vuruş duyulsa insan ürperir" diye tanımlamıştır. resmin adı, 1883 yılında sanat simsarı fritz gurlitt tarafından verilmiştir. böcklin, resmin adını belirtmemiş, ancak adın, resmin ilk sipariş verenine gönderdiği 1880 tarihli bir mektuptaki bir ifadeden türediği bilinmektedir. resmin ilk versiyonlarının tarihini bilmeyen birçok gözlemci, kürekçinin yunan mitolojisinde ruhları yeraltı dünyasına taşıyan tekne sahibi charon'u temsil ettiğini düşünmüştür. su da ya styx nehri ya da acheron nehri olabilir ve beyaz giyinmiş yolcu da öteki dünyaya geçiş yapan yeni ölmüş bir ruh olabilir.


ölüler adası, kısmen italya'nın floransa kentindeki ingiliz mezarlığı'nı çağrıştırır. ilk üç versiyonun resmedildiği mezarlık, böcklin'in atölyesine yakındı ve ayrıca küçük kızı maria'nın da gömülü olduğu yerdi. (böcklin, 14 çocuğunun 8'ini kaybetmiştir.) kayalık adanın modeli ise belki de korfu yakınlarında bulunan, küçük bir şapel ile servi ormanıyla süslü bir ada olan pontikonisi olabilir. belki de sicilya'daki ünlü volkan stromboli'nin yakınındaki gizemli kayalık ada strombolicchio ile birleştirilmiştir.


ölüler adası, 20. yüzyılın başlarında çok sayıda sanatçıya ilham vermiştir. besteci sergei rachmaninoff ve sürrealist ressam salvador dalí bunlardan bazılarıdır. resim, ölüm, yas, yalnızlık, melankoli gibi temaları işleyen güçlü bir sembolik anlatıma sahiptir. resmin, izleyiciler üzerinde derin bir etki bırakmasının nedeni, hem gerçekçi hem de fantastik bir atmosfer yaratmasıdır. resim, insanın ölüm karşısındaki duygu ve düşüncelerini yansıtan bir ayna gibidir..

kaynak
devamını gör...

güne bir fotoğraf bırak

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

georges seurat

georges seurat, 2 aralık 1859'da paris'te zengin bir ailenin çocuğu olarak doğdu. babası, bir sigorta brokeri ve annesi, bir müzisyendi. seurat, sanata erken yaşta ilgi duymaya başladı ve 16 yaşında çizim dersleri almaya başladı.

1876'da seurat, fransız kimyager michel-eugène chevreul'ün renklerin eşzamanlı karşıtlığı yasalarını keşfetti. bu yasalara göre, birbirine yakın yerleştirilen zıt renkler birbirini daha da vurgular. seurat, bu yasaları kendi resminde uygulamaya karar verdi ve bunun sonucunda puantilizm olarak bilinen bir teknik geliştirdi.

puantilizmde, sanatçı, tek tek noktalar veya noktalar kullanarak resim yapar. bu noktalar, uzaktan bakıldığında, bir bütün olarak algılanan bir renk veya ton görüntüsü oluşturur. seurat, puantilizmi kullanarak, ışığın ve renklerin daha gerçekçi bir temsilini yakalamayı amaçladı.

seurat'ın en ünlü eseri, büyük jatte adasında pazar günü'dür. bu resim, seine nehri'ndeki bir adanın pazar gününü tasvir ediyor. resim, puantilizm tekniğinin en iyi örneklerinden biri olarak kabul edilir.

seurat, 1891'de 31 yaşında iltihaplı anjinden öldü. kısa bir yaşam sürmesine rağmen, sanat dünyasında önemli bir etki bıraktı. puantilizm tekniği, diğer sanatçılar tarafından benimsendi ve 20. yüzyıl sanatının gelişiminde önemli bir rol oynadı.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel
devamını gör...

sakıp sabancı müzesi

sakıp sabancı müzesi, istanbul’un emirgan semtinde boğaz kıyısında bulunan bir sanat müzesidir. müze, 1927 yılında mısır hidiv ailesinden prens mehmed ali hasan tarafından yaptırılan ve atlı köşk olarak bilinen tarihi bir villada kurulmuştur. 1951 yılında sabancı ailesi tarafından satın alınan köşk, uzun yıllar sakıp sabancı’nın konutu ve hat ve resim koleksiyonunun yeri olmuştur. 1998 yılında sabancı üniversitesi’ne bağışlanan köşk, 2002 yılında müzeye dönüştürülmüştür.

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


müze, sabancı ailesinin koleksiyonunun yanı sıra, ulusal ve uluslararası pek çok sanatçının eserlerine ev sahipliği yapan geçici sergiler de düzenlemektedir. müze, sanat eğitimi, konservasyon, araştırma ve yayın faaliyetleriyle de kültür hayatına katkıda bulunmaktadır. müze, ayrıca modern bir galeri, bir kütüphane, bir sinema salonu, bir kafe ve bir hediyelik eşya dükkanı da içermektedir. müze bahçesinde ise roma, bizans ve osmanlı dönemlerinden arkeolojik ve taş eserler sergilenmektedir.
devamını gör...

ressam halil paşa

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel


ressam halil paşa, türk resim sanatının önemli isimlerinden biridir. 1857 yılında istanbul’da beylerbeyi’nde doğdu. ailesi rodos’tan gelmişti. babası selim paşa, mekteb-i harbiye’nin kuruluşunda rol oynamıştı.

halil paşa, mühendishane-i berrî-i hümâyûn'da okudu ve mezun olduktan sonra sarayda çalışmaya başladı. aynı zamanda askeri okullarda resim dersleri verdi. resme olan tutkusu onu paris’e götürdü. orada ünlü ressam jean-léon gérôme'un yanında sekiz yıl boyunca resim öğrendi. paris’te düzenlenen bir sergide resmiyle madalya kazandı.

türkiye’ye döndüğünde, askeri okullarda resim öğretmenliğine devam etti. 1906 yılında harbiye mektebi’nde resim öğretmeni oldu ve “paşa” ünvanını aldı. fakat, meşrutiyet’in ilanından sonra rütbesi düşürüldü ve ordudan ayrıldı. artık sadece resimle ilgilendi. resim yapmayı seven öğrencilere ders verdi. bunlardan biri de türkiye’nin ilk kadın resim öğretmeni olan müfide kadri idi.

halil paşa, türkiye’nin ilk güzel sanatlar okulu olan sanayi-i nefise mekteb-i alisi’nde de öğretmenlik yaptı. 1917-1918 yıllarında okulun müdürü oldu. fransa’dan dönen genç ressamları okula kabul etti ve okula yeni bir resim anlayışı kazandırdı.

hayatının son dönemlerinde mısır’a gitti. orada hidiv ailesinden birinin misafiri oldu. mısır saraylarında resim yaptı ve bu sayede ünü arttı.

1939 yılında istanbul’da doğduğu yalıda vefat etti.
devamını gör...

barok



barok terimi, portekizce "barucca" kelimesinden türetilmiştir. portekizcede, garip şekilli ve kıvrık incilere verilen bu özel bir isim, rönesans ideallerinde direnen muhafazakar kişiler tarafından seçilmiştir. barok sanat'ın doğuş yeri roma olmuştur ve tüm avrupa sanatını etkisi altına almıştır. barok sanat'ın yaratıcıları, rönesans'ın temel ilkelerine ve reform hareketinin getirdiği yeni düşüncelere karşı bir tür propaganda yapmayı amaçlamışlardır.
devamını gör...

patates yiyenler tablosu


resim, karanlık ve sıkışık bir odada patates ve kahveden oluşan mütevazı bir yemek yiyen köylü bir aileyi tasvir etmektedir. kaba ve abartılı yüz hatlarıyla resmedilen figürler, yaşadıkları hayatın sertliğini ve o dönemde van gogh'un tarzı üzerindeki gerçekçilik ve natüralizm etkilerini yansıtmaktadır. resim aynı zamanda van gogh'un ışık ve gölgenin etkilerini yakalamaya olan ilgisini, toprak renkleri ve etkileyici fırça darbeleri kullanımını da göstermektedir.

resim, köylülerin gerçekçi bir temsili olmaktan ziyade, onların onurunun ve insanlığının sembolik ve duygusal bir ifadesidir. van gogh, onların "yiyeceklerini dürüst yollarla kazandıkları" fikrini aktarmak istemiştir. ayrıca kent ve kırsal yaşam arasındaki zıtlığı ve köylülerin basit ve dürüst varoluşlarının manevi değerini de göstermek istiyordu. kardeşi theo'ya şöyle yazmıştır: "lamba ışığında patateslerini yiyen bu insanların, tabağa koydukları elleriyle toprağı kazdıklarını göstermek istedim"

bu resim sadece bir sanat şaheseri değil, aynı zamanda van gogh'un tutkusunun ve kendini işine adamasının da bir kanıtıdır. köylüleri incelemek ve çizimlerini yapmak için aylarını harcamış, hatta yaşamlarını daha iyi anlayabilmek için bir süre onlarla birlikte yaşamıştır. resim üzerinde çalışırken birçok zorluk ve eleştiriyle de karşılaştı, ancak azmetti ve vizyonunu savundu. kardeşi theo'ya şöyle yazmıştı: "tek bir köylünün ya da işçinin bile satın alamayacağını çok iyi biliyorum, ama bu resmi yapmamak için bir neden değil. ben köylüler ya da işçiler için değil, onlarla ne söylemeye çalıştığımı hisseden insanlar için resim yapıyorum".
devamını gör...

iznik müzesi

kullanıcı tarafından yüklenmiş görsel

iznik'in hemen girişinde yer alan yeni müze. eskiden nilüfer hatun imareti'nde sergilenen bir çok eser şimdi bu müzede sergilenmekte ve bu eserlere ek olarak eskiden sergilenmeyen, depolarda bekletilen eserler de burada yer almaktadır. iznik'te roma döneminden yüzlerce lahit, mimari parça ve heykeller olduğu için sizi çok şaşırtacak bir müze, mutlaka gidip görmeniz lazım.
devamını gör...

disney plus

online platformlarda bence şuan parasına değen tek platform. dizi film arşivi netflix'ten çok daha iyi. tek fiyat politikası var ve başkası izlerken izlememi de kısıtlamıyor. netflix gibi kalite de düşük değil.
devamını gör...
devamı...

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim