1.
18. yüzyılda arap yarımadasında ortaya çıkmış bir mezhep. kurucusu muhammed bin abdül vahap’tır. söz konusu dönemde abdül vahap, ibn-i suud ailesiyle bir koalisyona gitmiştir. bu mezhebin temel önermesi islamın köklerine dönmek, herhangi bir yorum getirmemektir. yani islamın hz.muhammed dönemindeki gibi saf haliyle kalmasıdır. 1970’li yıllardan sonra vahhabilik anlayışı suudi arabistan politikasının önemli önceliklerinden biri haline gelmiştir. bu anlayış 1992’den sonra orta asya’da etkin olmaya çalışmıştır. bu dönemde orta asya’da arabistan, türkiye ve iran’ın dini anlayışı etkili olmaya başlamıştır.
devamını gör...
2.
adamakıllı sözlük olduğumuzu hatırlatan başlıklardan biri teşekkür ederim yazar
devamını gör...
3.
türbe geleneğine ve mezar ziyaretlerine ölümüne karşı olan bir mezhep. bilal'e anlatır gibi anlatmak gerekirse, karacaahmet mezarlığı vahhabiler için bir şirk unsurudur. keza suudi arabistan'da peygamber ve bir kaç sahabenin mezarı ve türbesi dışında bizdeki gibi mezarlıklar ve türbeler bulunmamaktadır.
devamını gör...
bir mezhep değildir, şirkin yaygın olduğu osmanlı zamanından muhammed bin abdulvahhab * tarafından selefilik yani islamın özünü öğrencilerine öğretmiştir, o zamanın * sofiler ve şialar bu adama ifitiralar atmıştır, hatta "vahhabi" olarak adlandıranlar ise sofiler ve şialardır, normalde muhammed bin abdulvahhab mezhep kurmamıştır. muhammed bin abdulvahhab bid'atlere karşı olduğundan dolayı o zamanın müşrikleri tarafından bir çok iftiraya uğramıştır, peki bid'at nedir? bid'at islam dinin olmayan, peygamberin sünnetinde olmayan şeylerdir, insanlar tarafından uydurulmuştur, örneğin türbe yapmak, işte muhammed b. abdulvahhab bunlara karşı olduğundan dolayı hala nefret ile anılıyor, hakaretlere uğruyor, allah onu firdevs cennetine kabul etsin amin.
devamını gör...
Bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.
online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.