fikri sağlar'ın katıldığı televizyon programında türbanla ilgili kullandığı ifadeler için açıklamalarda bulunması olayı.

--- alıntı ---

chp'li eski bakan ve milletvekili fikri sağlar, katıldığı televizyon programında türbanla ilgili kullandığı ifadelerle ilgili açıklama yaptı. sağlar, “ifadelerimin, inançları gereği başını örtenlere yönelik olmadığı açıktır. türbanı kullanarak islam dinini siyasal amaçlarına alet edenlere yöneliktir” dedi.

chp’li eski bakan ve milletvekili sağlar, katıldığı programda “türban irticai faaliyetlerin şeriat isteyenlerin üniformasıdır, başörtüsü yüzyıllar boyunca anadolu’da bir geleneksel giysidir arada fark var. kendimden söylemek istiyorum ben yargılandığım zaman türbanlı bir hakimin karşısına gittiğimde benimle ilgili haklarımı koruyacağı ve adaleti yerine getirebileceği konusunda kuşkum var” ifadelerini kullanmıştı.

sağlar’ın bu sözlerine chp lideri kılıçdaroğlu’ndan da sert tepki gelirken, sağlar, sosyal medya hesabından bir açıklama yayınlayarak, ifadelerinin “inançları gereği başını örtenlere yönelik olmadığını” savundu.

sağlar’ın yaptığı açıklama şu şekilde:

"türkiye kamuoyuna

30.12.2020 tarihinde halk tv’de katıldığım sn. şirin payzın’ın programında bir bütünlük içerisinde açıkladığım düşüncelerimin, bir kara propaganda makinesine dönüşen akp tarafından bağlamından kopartılarak ve çarpıtılarak sosyal medyada bir linç kampanyasına dönüştürülmeye çalışıldığını ibretle izliyorum.

18 yıldır iktidarda olan akp’nin, ülkemizi ekonomik çöküşe sürüklemiş, demokrasiyi, adaleti, özgürlükleri, yurttaşların can ve mal güvenliğini yok etmiş, 84 milyonun kaderini tek adamın insaf ve iradesine terk etmiş ve hiçbir soruna çare üretemeyen tükenmiş, rantçı ve baskıcı siyasetini ayakta tutabilmek için bu ucuz iftira, yalan ve karalama yöntemlerine başvurduğu artık halkımızca da bilinen ve kabul edilen bir gerçektir.

hakkımdaki bu kara propagandaya ve saldırılara cevap verme ihtiyacı içerisinde değilim. çünkü bu kara propaganda siyasetini üreten tükenmiş akp’nin tam da bunu istediğini biliyorum. bu durum dahi başlı başına ülkede demokrasinin, özgürlüklerin, adaletin, özellikle de düşünce hürriyetinin ne denli ayaklar altına alındığının, akp’nin yerleştirmeye çalıştığı tekçi zihniyetin ve faşizan uygulamalarının vardığı noktayı gözler önüne sermektedir.

türkiye halkına açıklama yapmak zorunda olanlar, demokrasi, özgürlük, adalet ve eşitlik isteyen, uygar bir türkiye’de barış ve kardeşlik içinde yaşama hasreti çeken, emeğin sömürülmediği, üretilen ve hakça bölüşülen insanca yaşanılan adil bir düzen isteyen, herkesin inanma ve inanmama özgürlüğünün teminatı olan laikliğin korunmasını isteyen, cumhuriyet’in kurucu değerlerini özümsemiş ben ve benim gibi milyonlarca yurttaşımız değildir. bizlere açıklama yapmak ve hesap vermek zorunda olan, din üzerinden sürekli mağduriyet edebiyatı yapan, yurttaşların temiz dini inançlarını siyasal amaçları için sömüren, boğazına kadar yolsuzluğa batmış, anti-demokratik, baskıcı ve tekçi akp zihniyetidir. “türban, irticai faaliyetlerin, şeriat isteyenlerin üniformasıdır. başörtüsü, yüzyıllar boyunca anadolu’da bir geleneksel giysidir. bununla arasında çok büyük fark var.

ben yargılandığım zaman türbanlı bir hakimin karşısına gittiğimde, benimle ilgili haklarımı koruyacağı ve adaleti yerine getirebileceği konusunda kuşkum var” şeklindeki ifadelerimin, inançları gereği başını örtenlere yönelik olmadığı açıktır.

ifadelerimde görülebileceği gibi, türban ile başörtüsü arasındaki farkı net olarak ortaya koyuyor ve asıl olarak akp’nin yargıyı militanlaştırmasını eleştiriyorum. türban gibi simgeler, özellikle 19. yüzyıldan sonra emperyalizmin ortadoğu’da nüfuz kurma amacıyla desteklediği ideolojik çevrelerce araçsallaştırılmıştır. içki karşıtlığı, faiz karşıtlığı, yılbaşı kutlaması karşıtlığı gibi bazı sembolik araçlarla birlikte, türban da siyasal islam ideolojisinin alametifarikalarından biridir.

bu semboller 19. yüzyılda geleneksel imparatorlukları yıkmaya çalışan emperyalizmin bölücü faaliyetlerinin, 20. yüzyılda ise özellikle anti-komünist mücadelede müslümanları piyade birliği olarak gören kapitalizmin nüfuz ve kontrol araçları olarak kullanılmıştır.

ayrıca bu semboller otoriter siyasal islamcı yönetimler altında yaşayan toplumlardaki ayrıştırmanın, kutuplaşmanın ve ötekileştirmenin en önde gelen simgeleri olmuştur. türkiye’de türban, siyasal islamcı ideolojinin dış destekle bir tarafta milli görüş, diğer tarafta fetö yapısı altında güçlenmeye başladığı 70’li yıllarda ortaya atılmıştır. laik cumhuriyet’in kurucu değerlerini aşındırmayı ve islam’ı siyasete alet ederek gerici ve otoriter bir yönetim kurmayı hedefleyen kesimlerin “sözde özgürlük sembolü” haline gelen türban, ne kur-an’da, ne de islami gelenekte yeri olmayan bir ideolojik simgedir. ilahiyat profesörü bahriye üçok, kuran-ı kerim’de türbanın var olmadığını dile getirmiş, bundan rahatsız olan malum kesimler tarafından menfur bir bombalı saldırıda öldürülmüştür.

bugün de türban ile ilgili kullandığım ifadelerime iktidar çevrelerinden gelen eleştiri ve hakaretler, aynı nefret söyleminin, faşist ve baskıcı anlayışın ürünüdür ve şahsımı hedef göstermeye yöneliktir. bu çerçevede, türban ile ilgili eleştirilerim herhangi bir inancı aşağılamaya ya da küçük düşürmeye yönelik değil, türbanı kullanarak islam dinini siyasal amaçlarına alet edenlere yöneliktir. nitekim aynı programda başörtüsü ile ilgili yaptığım özgürlükçü değerlendirmelerim ortadadır.

tüm siyasal islamcı yönetimlerde olduğu gibi, akp de türban ve benzeri siyasal islamcı simgelerle ilgili eleştirileri, sanki islam dini eleştiriliyormuş gibi kamuoyuna yansıtmaya çalışarak, türban üzerinden toplumdaki kutuplaşmayı tırmandırmaktadır.

akp, kendisiyle aynı düşünmeyen ve yaşamayan diğer tüm yaşam tarzlarını dışlamayı, ötekileştirmeyi, ayrıma tabi tutmayı, her türlü aşağılama ve hakareti yapmayı ve türkiye cumhuriyeti’nin kurucularını ve kurucu değerlerini en aşağılık şekilde “eleştirmeyi” kendisine hak görürken, tamamen bir siyasal simge olduğu konusunda hiçbir şüphe bulunmayan türban hakkındaki düşüncelerime yönelik kara propaganda faaliyeti yürüterek, nasıl bir çifte standartla hareket ettiğini ve demokrasiyi zamanı geldiğinde inilecek tramvay olarak görmeye devam ettiğini bir kez daha dışa vurmuştur. asıl tartışılması gereken, akp’nin bu ikiyüzlü siyaseti ve demokrasiyi kullanarak onu yok etmeye çalışmasıdır. kamuoyunun takdirine saygıyla sunarım."

--- alıntı ---

kaynak
devamını gör...
büyük oyun uzmanı değilim. ama bu ve benzeri adamlar konuşunca “bunlara birileri talimat veriyor, ihtiyaç oldukça çıkıp 3-5 gün gündem oluşturuyorlar” diye düşünüyorum.
devamını gör...
acaba siyasetçilerimiz türbanın ekmeğini yemeyi ne zaman bırakacak merakla bekliyorum. sağcısı da aynı solcusu da orta yolcusu da.
devamını gör...
kendinde sensör var heralde,kimin inancı için örtündüğünü,kimin inancı örtünmediğini bilecek. hatta fikri sağlar'a tavsiyem ilk önce kim atatürkçü kim değil onu bi çıkartsın ortaya. bir rahat bırakın şu insanları isteyen inancı için giyinir,isteyen moda,isteyen canı sokulduğu için,isteyen mini giyer isteyen mayo bundan sanane,bize ne,kimene fıkri
devamını gör...
adamın söylediği çok açık ortada.

türkiye'de belli bir siyasi partinin simgesi haline gelmiş olan türbanı nerede görsem, aklıma onlar gibi düşünmediğim için sorun yaşama ihtimalim geliyor ' diyor.

aynı düşünceyi paylaşıyor ve sayın fikri sağlar'a sonuna kadar katılıyorum.

çünkü toplumu ya benim gibi düşünürsün, ya da vatan haini fetocusun şeklinde yaftalayan , kesin ve kat-i bir şekilde ikiye bölen kendileri.

bunun üzerine kalkıp bu gerçeği dile getiren adamı linç etmeye kalkmak her zaman başvurdukları bir yol .

koyu müslüman birisinin israil mahkemelerinde bir işi oldu ve yargıç kürsüye tepesinde kipa'yla çıktı.
ne gelir aklına?
bu arada kipa (link: tr.m.wikipedia.org/wiki/Kip...
devamını gör...
sorun bu değil ifadenin biçimi siyasi malzeme olarak kullanılacak, ortada bu tür bir tartışma yokken neden siyasal islamcıların gündem yaratacağı bir konuyu konuşursun ki bu politika aklına uygun değil.

ayrıca evet ayrımcı bir dil kullanılıyor türban siyasi bir simgeyse her şey siyasi simge olabilir bunun amacını öğrenmemiz mümkün değil. engellesen bile bir şeyi değiştiremezsin taraf olan hakim yine taraflı davranacaktır. nereden tutsan elinde kalıyor umarım emekli olur
devamını gör...
fikri abi olmuşsun akbaba. fikirlerin 30 sene evvelden kalma. ayvalık güzel , oksijen bol nene lazım böyle açıklama.
devamını gör...

bu başlığa tanım girmek için olabilirsiniz.

zaten üye iseniz giriş yapabilirsiniz.

"fikri sağlar'dan eleştirilerim herhangi bir inancı aşağılamaya yönelik değil açıklaması" ile benzer başlıklar

normal sözlük'ü kullanarak 3. parti dahil tarayıcı çerezlerinin kullanımına izin vermektesiniz. Daha detaylı bilgi için çerez ve gizlilik politikamıza bakabilirsiniz.

online yazar listesini görmek için lütfen giriş yapın.
zaman tüneli köftehor rehberi portakal normal radyo kütüphane kulüpler renk modu online yazarlar puan tablosu yönetim kadrosu istatistikler iletişim